В умовах, коли великі гіпермаркети та маркетплейси поглинають ринок, місцеві підриємці з продажу товарів та надання послуг стають невидимими для споживача. Запорізькі розробники створили платформу, що покликана змінити це. Про ідею, функціонал та майбутнє проєкту Radaren.com.ua розповів один з його засновників, консультант у сфері цифровізації компаній Вадим Грищуков.
Ведуча:
З 2014 року склалося враження, що малий бізнес починає потроху розсипатися, бо на ринок заходять великі компанії, маркетплейси, які забирають робочі місця. У чому ви вбачаєте ключову проблему і як ваша ідея може її вирішити?
Вадим Грищуков:
Мета нашого стартапу – це залучити нових клієнтів до малого та середнього бізнесу з офлайнвими точакми продажу. Інформаційний шум та реклама великих мереж, який сьогодні присутній в інтернеті, поглинає нашу спроможність думати, де ще можна щось купити у інших підприємців. Ми, як покупці, перестаємо бачити невеликі магазинчики в інформаційному сенсі.
Коли вам терміново потрібен товар, наприклад, акумулятор, ви заходите в інтернет і бачите пропозиції, які часто не відносяться до вашого регіону, або товару взагалі немає на складі. Вас думка веде до великих мереж, тому що інформації про окремий малий бізнес ми не знаємо, де її черпати.
Ми намагаємося повертати об'єми продажів з великих і надвеликих мереж інтернету до малих підприємців. Повернути покупця до місцевого продавця, який орендує приміщення, платить податки та надає достойний сервіс.
Ведуча:
Що саме ви пропонуєте для малого бізнесу? Це реєстрація на платформі? Скільки це коштуватиме?
Вадим Грищуков:
Для них це безкоштовно, ми даємо їм змогу цим скористуватись. Зробити видимим свій офлайн-бізнес доволі просто. Підприємець заходить на сайт radaren.com.ua, реєструє торгову точку, обирає категорію товарів або послуг, і за декілька хвилин він вже з'являється на мапі. Користувач, який шукає певну категорію товарів, одразу бачить на карті, що і де він може купити поряд із собою.
Наша фішка в тому, що можна обирати не тільки категорію, а й підкатегорію. Наприклад, вас цікавить тільки взуття для дитини — ви обираєте цю підкатегорію і бачите лише ті точки, які його продають.
Ведуча:
Чи не буде такого, що на карті залишатимуться «мертві» точки, які давно не працюють?
Вадим Грищуков:
Ні, цього не буде. Підприємцю періодично надходитимуть запити з проханням підтвердити, що він працює. Якщо він підтверджує, точка залишається на мапі. Також він має доступ до особистого кабінету, де може в будь-який час сам деактивувати свою точку, і вона тимчасово зникне з мапи (наприклад у відсутності електрики). Це зручно і для тимчасових точок, наприклад, на ярмарках чи фестивалях.
Ведуча:
А як ви перевіряєте підприємців? Чи є захист від фейкових акаунтів чи шахрайства?
Вадим Грищуков:
Коли підприємець заявляє свою точку, є напівавтоматична модерація оголошень на відповідність законодавству. У подальшому ми плануємо додати відгуки, які можна буде залишити, лише перебуваючи в радіусі 100 метрів від точки. Це допоможе уникнути накруток або необґрунтованого негативу та забезпечить прозорість.
На сьогоднішній день вам складає конкуренцію не інший підприємець, а великі мережеві компанії і маркетплейси. Вони забирають виручку до себе, а ви залишаєтесь ні з чим.
Ведуча:
Чи актуальний такий проєкт під час війни? І якими є ваші плани щодо географії покриття?
Вадим Грищуков:
Проєкт планувався ще до повномасштабного вторгнення, але зараз він ще більш актуальний. Більшість волонтерів та військових — це представники малого бізнесу. Їм потрібно годувати свої сім'ї, і наш інструмент допомагає їм у цьому.
Ми патріотично запускаємося в нашому місті, в Запоріжжі, але проєкт буде масштабуватися на всю Україну, а далі — на Європу. У нас вже є реєстрації точок з Німеччини від наших переселенців, які пропонують там свої послуги. Платформа також може використовуватися для позначення соціальних місць: волонтерських штабів, пунктів видачі гуманітарної допомоги тощо.
Ведуча:
Чим ваш проєкт відрізняється від Google Maps, де також можна додавати бізнеси?
Вадим Грищуков:
По-перше, для простого підприємця це складно. Якби це було просто, ви б сьогодні бачили на Google-карті кожну точку з одягом чи госптоварами на місцевому ринку. Але їх там немає. По-друге — це проблема актуальності даних. Зайдіть на мапу Маріуполя в Google і подивіться, скільки точок там досі позначені як "активні". Ми вирішуємо цю проблему через постійну верифікацію.
Суть нашого проєкту в тому, що ви бачите точки в радіусі біля себе, наприклад, 10 кілометрів. Якщо ви в Запоріжжі, ви не побачите точки в Києві. Але коли приїдете до Києва, відкриєте наш ресурс — мапа покаже вам актуальні пропозиції вже там, на місці.
Ми хочемо, щоб покупці самі питали підприємців: «Чому ми вас не бачимо на RadarEn?». Коли ваша точка з'являється на нашому RadarEn, покупець вас бачить і готовий прийти.
Проєкт є ініціативою, де головними гравцями є підприємець та споживач. Влада до нього не залучена. Знайти мапу та зареєструвати свій бізнес можна за адресою:
Також автори створюють спільноти в соціальних мережах Facebook, Telegram та Viber для поширення інформації та підтримки користувачів.
За матеріалами інтерв'ю з Вадимом Грищуковим для «Українське радіо. Запоріжжя».
#МійБізнес #GoogleMaps #RadarEn #МалийБізнес